Sunday, December 31, 2006

SOGANLAMA veya KIYMALI GOZLEME


Malzeme:(8-10 kisilik)

8-10 sogan, 1 kilo kiyma, 4-5 domates, 3-4 sivribiber, 7-8 dal maydanoz, 1 corba kasigi domates salcasi, 100 gr tereyagi, tuz, kirmizibiber, pulbiber, karabiber

Hamuru icin: 3 su bardagi un, 1 yumurta, 2 corba kasigi siviyag, 1 su bardagi su, tuz.


Hazirlanisi:


  • Sogan, sivribiber ve maydanozu temizleyip kiyin. Domateslerin kabuklarini soyup kup seklinde dograyin. 2 kasik tereyagini tavada eritip sogan ve biberi kavurun. Kiymayi ilave edip karistirarark kavurmaya devam edin. Domates, karabiber, pulbiber ve tuz ekleyip 5 dak. daha kavurun. Maydanozu ilave edip tavayi ocaktan alin.

  • Orijinal tarifte hamurun acilmasi ile ilgili kisim asagida ki gibi. Fakat ben hazir pismis gozleme yufkalari (tortilla) kullandim. Yufkalari teflon tavada altini ustunu tekrar pisirerek, icine hazirladigim harctan koydum ve dorde katladim, sicak sicak servis yaptim. Eger yufkayi kendiniz acacaksaniz tarif asagida ki gibi:

  • Unu hamur yogurma kabina eleyin. Yumurta, siviyag, tuz ve su ilave edip yogurun. Hamurdan yumurta buyuklugunde bezeler hazirlayin. Her bir bezeyi yemek tabagi buyuklugunde bezeler hazirlayin. Her bir bezeyi yemek tabagi buyuklugunde acin. Hamurun yarisina hazirladiginiz malzemeyi yerlestirip diger yarisini uzerine kapatin ve kenarlarini bastirin. Malzeme bitinceye kadar islemi surdurun. Hamurlari kizgin sac uzerinde onlu arkali kizartin. tereyagla yaglayip sicak servis yapin.
Tarif Lezzet dergisinde alinma.