Friday, November 24, 2006

BADEMLI, UZUMLU PILAV


Ilk ogrendigim yemek karniyarik idi. Cok severdim cunku. O zamanlar 11-12 yasinda filandim. Hani sanatcilarin kucukken ayna karsisinda sarki soylemesi gibi. Ben de yemek yapmayi cok cok cok seviyordum. Annemde izin verirdi hep. Hemen hemen her yemegi yapabildigim halde pilav yapamazdim, beceremezdim. Annem kulaklari cinlasin, hic bir zaman olcu kullanmazdi. Pilav icin olcusu de "iste kasigi batir dusmuyorsa yeteri kadar su eklemissindir". Ne ekledigim pirincle ne de suyla o kasigin bir turlu dik durmasini saglayamadim.
Annemin pilav konusunda tesviki ise suydu "pilav yapmasini bilmeyen, yemek yapmasini bilmez". Ta ki bir gun birinden 1'e 1.5 olcu kullandigini ogrenene kadar pilav yapamadim. Iste benim gibi herseyi bildigini sanip ama pilav bilmeyen varsa mucize numaralar: 1 ve 1.5. Yani 1 bardak pirinc icin 1.5 bardak su. Ve pilavin bir diger sirri da tereyag alabildigine, mis gibi kokulu. Sonra gerisi size kalmis. Ekle ekleyebildigini. Havuclu, nohutlu, bezelyeli, misirli, safranli, fasulyeli, etli, uzumlu, mantarli, tavuklu, vs. vs.


  • 2 kasik tereyagini tencerede eritin.

  • Sehriyeli isterseniz eger, sehriyeleri ekleyip, kavurun.

  • Uzerine 3 bardak su (veya tavuk suyu, etsuyu) ekleyin.

  • Tuzunu koyup, kaynamasini bekleyin.

  • Diger tarafta pirincleri yikayin.

  • Kaynamis suyun icine atin, tencerenin kapagini kapatin ve kisik ateste pisirin.

  • Pistikten sonra, tencerenin uzerine bir temiz havlu bez koyup, tencerenin kapagini kapatin.

  • Diger tarafta bir tavanin dibini yaglayin. Uzum ve bademleri koyup, uzumler sisene, bademler kavrulana dek, kisik ateste pisirin.

  • Servis tabagina aldiginiz pilavin uzerine ekleyin.